صحبت های دکتر روح اله باقر زاده دبیر بخش علمی دانشگاهی جشنواره در شبکه مد

دبیربخش علمی دانشگاهی دهمین جشنواره بین المللی مدو لباس فجر:

ارزیابی کیفی پایان نامه ها / تنوع گسترده داوران بخش علمی دانشگاهی

روح اله باقرزاده :توجه ویژه بخش علمی دانشگاهی دهمین جشنواره فجر ، علاوه بر ارزیابی کمی به ارزیابی کیفی آثارنیز توجه دارد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، دبیربخش دانشگاهی دهمین جشنواره فجر بابیان اینکه در این دوره ۴ کمیته علمی دانشگاهی مرتبط با ۴ زیر گروه تشکیل شده است، بیان داشت:در زیرگروه اول داوری آثار هنری در بخش طراحی پارچه مورد نظر میباشد که از داوران این زیرگروه از اعضا هیات علمی دانشگاه های مرتبط که فعالیت بیشتری در حوزه طراحی پارچه دارند، استفاده شده است.علاوه بر آن یک عضو نیز از بخش صنعت در این زیرگروه قراردارد تا از نقطه نظر کاربردی و مورد اقبال صنعت نیز آثار بررسی شوند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر افزود که در زیرگروه دوم آثار مرتبط با بخش تصویر سازی مورد ارزیابی قرار میگیرد. در این زیرگروه، سه زیربخش برنامه ریزی شده است: بخش اول کانسپت (مفهوم) کاشان قرار دارد که این مفهوم مربوط به کل جشنواره می باشد و کلیه آثار تصویر سازی ارسالی به جشنواره با مفهوم کاشان حول محور آن قرار می گیرد. بخش دوم این زیر گروه نیز بخش ویژه ای است ،مربوط به آثار تصویر سازی با محوریت سردار شهید سلیمانی که در حقیقت عمدتا”مربوط به طراحی تی شرت و کلیه اقلام حوزه پوشاک راشامل می شود. در این بخش طراحان عملا دلنوشته ها و طرح های مرتبط با این سردار شهید سلیمانی را ارائه می نمایند. سومین بخش این گروه بامحوریت مفهوم آزاد با تمرکز بر مد باحیا (Modest Fashion) قرار دارد که آثار در قالب کلکسیون ارائه شده و توسط کمیته علنی مرتبط مورد ارزیابی و داوری قرار میگیرند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در زیرگروه سوم، پایان نامه ها و مقالات علمی پژوهشی مورد ارزیابی قرار میگرند، افزود: داوران این بخش از اعضاءهیات علمی دانشگاه های سراسر کشور که ازمتخصصان و خبرگان حوزه مد ولباس می باشند. البته باید گفت که دربخش پایان نامه ها کمتر از داوران حوزه صنعت استفاده شده به دلیل اینکه در اینجا مهم داوری بر یافته های پژوهشی می باشد اما در شاخص های داوری قابلیت تجاری سازی این یافته های پژوهشی نیز مورد نظر میباشد .
وی در ادامه گفت:دانشگاه های الزهرا، آزاد اسلامی، دانشکده فنی شریعتی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، موسسات غیر انتفاعی مرتبط از جمله دانشگاه هایی هستند که با ما در این بخش همکاری خواهند داشت.
دبیر بخش علمی دانشگاهی جشنواره فجر در ادامه بیان داشت:توجه ویژه این جشنواره نسبت به سالهای قبل مربوط به عمق بخشیدن به ملاک های داوری و ارزیابی کیفی آثار می باشد چون همراه با امتیاز دهی به یک اثر،شاخص کیفی را هم از منظرخبرگان این حوزه که در کمیته داوری حضور دارند نظر خواهی خواهیم کرد و به آن امتیاز داده می شود .
دکتر روح اله باقرزاده استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر(پلی تکنیک تهران)، رتبه برتر مقالات در سومین جشنواره مد و لباس فجر، ریاست پژوهشکده مواد وفناوری های پیشرفته در نساجی، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، مدیر گروه دوره های بین المللی “طراحی پوشاک” و “مدیریت کسب وکار در صنعت مدو پوشاک” دانشگاه صنعتی امیر کبیر را در کارنامه خود دارد.

شما ممکن است علاقه مند باشید به

دیدگاه خود را وارد نماید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *